Alla inlägg under oktober 2015

Av Inger Ivebrand - 30 oktober 2015 09:23

 

 

Happy Halloween to all my friends! Hoppas att ni får en skön helg!

I dag har man inte sett solen men vad gör det! Det regnar ju inte iaf så skönt!

Har varit hemma hela dagen och städat på över våningen! Dammsugit, dammat och torkat golv! Skönt att ha det gjort!

I helgen ska jag försöka trimma lite hundar har ju halva Alladin kvar att göra! Sedan måste jag fixa Tom som åker på Söndag! Och nästa helg åker Axl, sedan är det bara mina troll kvar!

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!

Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 29 oktober 2015 21:33

Mina hundar vaknar väldigt tidigt nu! De går fortfarande efter sommartiden! Fördelen är väl då att man kommer upp!?
Titti och Kenneth kom vid halv åtta, hundarna ska vara här hela dagen! De är så snälla man märker knappt att de är här! Kevin busar med alla valparna och Klas är med alla "tjejerna! Han trivs som en kung!
Har tvätta flera maskiner med tvätt! Hundarna siktar ner filtarna fort! Även fast det inte är blött ute!
Vi tog en fika innan Titti och Kenneth åkte hem i kväll!
Lasse har kollat på hockey och jag tittar på tv4fakta!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 29 oktober 2015 07:55

Morgonen är som alla andra mornar! Alla djuren ska ha sitt!? Rasta och mata hundarna, städa hos alla dammsuga och torka! Så nog vet man vad man gör?
Lasse och Frida var in till stan och handlade pellets och hundmat! Så jag har lastat in pelletsen!
Vi åkte till stan framåt kvällen! Var och lämnade in min iphone byte av batteri! Det gamla har inte hållit en dag ens!
Sedan var vi och köpte en fin blomgrupp till Titti och så får hon ju .......? när den kommer! Tror nog att hon blev glad! Stor kram och grattis igen!
Hemma igen var det bara att rasta alla hundarna och fixa med allt för natten!!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 27 oktober 2015 22:17

Har varit hemma hela dagen! Och visst finns det att göra om man vill! Har plockat lite uppe i rummet!Frida har plockat ut allt från kallgarderoben, det var bra gjort! Lasse har dammsugit där inne! Nu är det bara allt som ska slängas!?
Har trimmat Saga ifrån stan i dag! Hon är väldigt snäll men vill gärna sätta sig hela tiden! Och då blir det rätt jobbigt (för man får ju ingen hjälp)?
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 26 oktober 2015 22:31

Haha tar ett tag innan hundarna kommer in i nya tiderna! Så det blir att palla sig upp på morgonen!
Synd att den här valpköpare inte fick möjlighet att köpa killen! Men det är klart de vill ha garantierna som vi kennlar har! Så mycket som man måste fixa med! Fattar inget just nu! ? Skulle aldrig tordes ha mina hundar oförsäkrade! Det är för mig ett måste!
Lasse har varit i Kolbäck, Frida var med dit!
Jag har trimmat Kaffe, Strumpan och halva Alladin ! Får göra resten imorgon!
Har ju så ont i kroppen!
Titti och Kenneth kom på förmiddagen och hämtade sina hundar! Man märker inte att man har dem här! De kommer snartbigen?
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 25 oktober 2015 20:39

Inte roligt när man får massor av mail och telefonsamtal! Bara hoppas att det ändras snart!
I dag kom Wicktor han ska vara här i 11 dagar! Han börjar bli gammal 12 år i januari!
Vi har varit och firat Benjamin i dag! Där blev det kaffe och tårta med dopp!

Zackarias har åkt hem i dag! Nu blir det väldigt tyst och lugnt på Ekhagen! Lite för tyst!
Sedan hem och rasta hundarna!
Jag har fortfarande ont i låret och armen!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 oktober 2015 21:16

Stort grattis till Yvonne Lindstrand och Brocklyn's Afrodite (Stevens dotter) som blev 3.a (av6) med HP på SSRK Mjölby! Kritik: Mkt söt och lovande tik valp välformad huvud bra ögon gott förbröstvälkroppad välutvecklad bröstkorg fint kors välvinklad rör sig med bra steg trevligt temp.

Så kul att det gått bra! Grattis ännu en gång!
I dag har vi haft jätte trevliga valpköpare här så nu är alla valpar sålda! Härligt att de fått egna hem! ?
Jag har fortfarande värk i låret och armen ska vi inte prata om? Det är så svullet!

Så i dag blev det inte så mycket gjort! Bara det nödvändigaste! Men, men det kommer flera dagar!

Två trötta Nogger och Kevin de busar med allihop hela dagarna! Nästa helg flyttar Tom och helgen efter flyttar Axl! Sedan är det bara mina valpar kvar!
Blir nog tidig kväll har sovit så illa I natt för det har värkt! Så hoppas jag får sova i natt?
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 23 oktober 2015 20:24

Träffpunkt för våra barn?? Det var mer en vi visste?!
Imorse kom Camilla och Benjamin vid halv åtta! Lasse öppnade åt dem jag hörde inte ens att de kom! Var inne hos hundarna och städade! Vid nio tiden kom Kicki också!
Sedan kom Titti och Kenneth och lämnade Klas och Kevin! De ska vara här tills på måndag!
Det blev pyttipanna och ägg till lunch! Camilla och Benjamin åt här också!" Kicki kom tillbaks efter sitt möte med barnen! Så de har lekt med Zack hela eftermiddagen!
Även Jessica kom upp till oss en sväng! Så huset har varit fullt i dag!
Så allt jag planerat att göra blev det inte mycket av i dag?! Men det kommer flera dagar?
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards