Alla inlägg under mars 2016

Av Inger Ivebrand - 30 mars 2016 19:59

I dag var det inte lika fint ute det hade regnat också! Fast hundarna har inte siktat ner sig som tur är!
Lasse har burit upp alla möbler till tältet! Så nu är det fint där inne igen! Jag har varit ute och krattat i 1 1/2 timme! Man får ta lite då och då!
Sedan har vi burit in pellets I dag igen!
Lasse har fixat inne hos valparna också! Det blev jätte bra! Nu ser de mer vad som händer!
Sedan har jag badat och trimmat valparna! De var jätte duktiga det var första gången de badade!
Nu är jag rätt trött!Somnar nog ovaggad i kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 29 mars 2016 21:03

I natt har det regnat! Skitväder igen! Så tråkigt när det var torrt igen!
Lasse har varit ute och jobbat i dag också! Jag var ute och hjälpte till en stund!
Annars har jag inte gjort så mycket vaknade med huvudvärk?
Den här veckan går säkert fort ju, redan onsdag imorgon!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 28 mars 2016 21:25

Vaknade tidigt som vanligt! Det bästa är ju att man får ju lite gjort iaf!
Lasse körde hem Andreas och grabbarna vid nio tiden! Jag satte igång och dammsög, torkade golven! Vattnade blomornarna!
Titti och Kenneth kom över på förmiddagen! Vi fikade och sedan trimmade jag Kevin! Titti kammade igenom Stevens päls!
Tova är parad för tredje gången så nu borde det väl ta sig!?
Lasse och jag har varit ute och jobbat! Satt upp sidorna på tältet! Sedan har jag krattat ute och kört några skottkärra! Det är nu man skulle behöva hjälp med tomten! Tycker det blir jobbigare varje år!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 28 mars 2016 21:17

Camilla med familj åkte hem efter lunchen! Det blev potatismos och ugnstekt falukorv!
Jag trimmade Mirakel i dag! Tänkt att då är det inte så mycket att göra imorgon!
Det har varit fint väder i dag också!
Lasse kollade hockey men LHC åkte ut!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 26 mars 2016 21:05

Lasse åkte till stan för Danne skulle fixa lite på Volvon! Sedan hämtade han upp Andreas, Vilmer och Oskar! De ska vara här till måndag!
Camilla ringde de ville också komma ut med barnen och vara till imorgon!
Så till lunchen blev vi fem vuxna och fem små barn! Kicki kom över en sväng också! Sedan kom Danne och Jessica också! Så det var fullt hus?
Titti och Kenneth kom också ut en sväng! Vi fikade och fixade med det vi skulle!
Alladin har parat Tova i dag också! Han är en riktig charmör! De leker och uppvaktar varandra!
Det ska bli skönt att få krypa ner sedan! Tänk om Lobo kunde ligga still också! Ni ska ha en trevlig kväll!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 25 mars 2016 14:49

Inga påskkärringar som kom och knackade på! Så det får bli en gammal bild på Zack som påsk kärring!

I dag har Titti och Kenneth varit ute en sväng! Tack för hjälpen!
Blev fika och mycket hundprat! Spännande saker framöver!

Tova är nu parad med Alladin! Förhoppningsvis blir det valpar den 26/5! Färger, ja vet inte vad jag ska säga! Har alltid hört att brunt och brunt blir bara brunt och rött! Samma med brunt och rött! Men har själv fått uppleva att det stämmer inte! Så det jag kan säga är att det blir brokiga ( bör bli liver/roan, orange/roan, rödvita och kanske någon sobel)?

Vill önska er alla en riktigt Glad Påsk!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 mars 2016 08:22

Den här dagen har bara ägnats åt barnen! Jo men visst så har jag skött om alla våra djur! Men sedan har det varit Vilmer och Oskar man har varit med!

Till lunch blev det makaroner och köttbullar! Det tycker de om!
Vid 17.00 åkte vi och lämnade dem till deras mamma! Sedan stannade vi till hos Kicki på hemvägen! Smakade vegetarisk ugnspannkaka med sallad till det var gott! Lobo var med oss han börjar bli lugn men tyckte inte om torkar bladen! Då om han kunnat hade han nog hoppat ur bilen!?
Orkade inte kolla på någon film i dag!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 22 mars 2016 21:01

Vi blev helt plötsligt med barnbarn! Andreas var så sjuk så han orkade inte ta hand om dem! Så vi hämtade dem på dagis och sedan åkte vi hem! Gjorde pannkakor åt dem och det tyckte de var gott! De somnade vid klockan åtta!

Jag som hade tänkt göra så mycket i dag blev inget av det! Men det kommer flera dagar som tur är!
Nu väntar jag bara på att få krypa ner också! Ska bli så skönt!
Kramisar!

Ovido - Quiz & Flashcards