Alla inlägg under april 2016

Av Inger Ivebrand - 30 april 2016 21:16

Har varit hemma hela dagen och fixat! Zack har varit ute och lekt flera gånger! Vi har klarat oss från regn i dag!
Jag har dammsugit hallen och köket! Inne hos hundarna dammsuger jag varje dag och torkar!
Sedan har jag trimmat Nogger! Badat honom och Mirakel! Det tog flera timmar! Lobo har varit ute och busat med dem flera gånger! Och han blir så....

I kväll fixade Jessica och Danne maten! Grillad fäskfile, potatisgratäng och sallad! Zack tyckte det var jätte gott!
Men vad hände??Jag fick vrål ont i magen! Det var så det "spröt" undrar om det var något jag inte tålde?? Hoppas det går över fort!

T iller alla från oss!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 30 april 2016 08:04

I dag har det varit lugnt på gården! Ingen jobbare här! Rätt skönt att det är lugnt någon dag!
Jag har trimmat Kaffe och rett ut tovor på Nogger! Ska försöka bada några hundar imorgon!
Zack har varit ute och lekt hela dagen nästan! Så skönt för honom att bara kunna gå ut när han vill!
Titti och Kenneth kom ut en sväng och hjälpte oss med en sak! TACK!
Vi hade Danne familj här på mat! I kväll var allihop! Trevligt!
Tova blir bara rundare för var dag!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 29 april 2016 21:33

I dag har det regnat till och från hela dagen! Så tråkigt väder det är riktigt kallt ute också! Nu vill jag ha sol och värme!
Snickarn har fixat muren nu till källarn! Det är inte lätt att hålla rent inne heller nu! Alla fikar och käkar inne hos oss!
Danne och Jessicas hundar har varit inne hos oss i dag! Det var bara Kevin som åt här uppe i dag!
Jag har kört en maskin tvätt i dag också! Man får passa på när jobbar gått hem!
Tova börjar bli riktigt tjock nu!??Ska bli så spännande!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 28 april 2016 19:59

Camilla och alla åkte hem utom Zack för han ska vara kvar ett tag! Kan var skönt att komma ifrån småbröder en stund!
Jag har lagat lunch och efter det körde jag en hund maskin!
Städat uppe på utom badrummet och toan! Dammsög, dammade och vattnade blommorna!
Resten av dagen blev rätt lugn! Kevin gick upp och la sig i Camillas säng! Han somnade med en gång! Det gjorde jag också när jag nattat och rastat alla! Förstår inre att man är så trött!
Stina gjorde en fin annons åt mig!

Jag provade att göra en själv också! Det tar ett tag innan man lär sig?! Men så här blev den!

Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 26 april 2016 21:47

I natt har jag varit ute med Lobo som varit dålig i magen! Sedan upp vid halv sju för snickaren kommer då! Sedan kom grävarn också! Snickaren har gjort formen till plattan och trappen!
Jag gjorde fläskpannkaka till lunch! Till kvällsmat blev det kyckling och klyftpotatis med olika såser! Haha vi blev 14 stycken till middagen i dag! Storfamilj??
Efteråt blev det smulpaj och vaniljsås!
Jag har dragit lite mer på Alladin i dag! Får se om han kan bli bättre! Men det sitter som berg!
Nu är jag nog nästan 100 säker på att Tova är dräktig!?Ska bli så spännande!
I dag har min rygg värt nästan hela dagen blir så trött på det!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 april 2016 19:31

Jag var uppe före klockan halv fyra i morse! Men Tova hade diarré och var dålig! Så jag ville inte lämna henne! Hon fick burkmat av mig och hon tålde visst inte det! Hon har börjat matvägra!
Så Titti och Kenneth tog med sig Alladin! Och jag hade Klas kvar här! Passade på att trimma honom och badade av honom! Så han skulle vara fin när de kom hem!
Stort TACK till Marie Wiggedal som visade Alladin! Han fick werry good och blev 4.a i Ukl! Stort Tack till Marie Lore för de fina korten på min kille! De blev ju jätte bra!
Grattis Titti till Kevin excellent och 2.a i juniorklassen!

Riktigt snygg tycker jag han är!
Tova blev bättre i magen framåt eftermiddagen! Som tur är!
I dag har vi grillat kött och korv! Camilla hade gjort potatis sallad och vanlig sallad! Så Camilla med familj och Danne med familj har ätit här i dag också!
Tror man kommer somna som en stock i kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 april 2016 09:25

Tycker dagarna går så fort! Hinner ju lagom gå upp så är det kväll!
I dag ska valparna badas och göras i ordning! Polly flyttade på förmiddagen! Och sobeln flyttade vid nio på kvällen! De kom från Norge och hämtade henne! De hade med sig Linni (Chili och Steven) kul att träffa henne!
Så den dagen har gått fort! Fick även bada av Lexie!?
Sedan var det dags att bada Alladin och föna honom! Nya bordet var ju perfekt! Ska bli kul att åka på utställning igen!
Nu kommer man att vakna varje timme hela natten! Som vanligt!
Ska bli skönt att krypa ner!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 23 april 2016 08:25

Snickarn kom redan klockan sju! Han har nu skurit upp hålet för dörren! Sedan kom han som blåser rören! Ungarna hade slängt ner bollar i luftröret! Men Lasse fick upp dem!
Fy vad det såg ut i tvättstugan vi fick spola av golvet och dra med skrapan! Det tar nog ett bra tag innan man får ordning på allt! Men blir toppen när det är klart!
Både snickarn och grävarn tog frukost inne hos oss! Lasse var och hämtade pellets!

Vilket lyx det blir med ett nytt trimbord som går att sänka höja och snurra! Det är mycket större en mitt gamla som jag haft i över 20 år! Det här pallar med en hund på 60 kg!
Ska inviga det imorgon med Alladin?!
Förstår inte att jag blivit så trött på kvällarna var ju en riktig natt människa förut?!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om min vardag, kenneln, barnbarnen m.m

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lovecoxs


Ovido - Quiz & Flashcards