Alla inlägg under september 2016

Av Inger Ivebrand - 30 september 2016 18:08

Blev som jag sa de föddes i natt! Blev 5 stycken 3 hanar 1 tik! Såg fel i natt sa att det var 2 tikar! För trött kanske?? Tjörlie var jätte duktig sa inte ett dugg! För valparna var väldigt stora!
De här dagen har gått i slowmotion! Fast jag har gjort mina "sysslor" i alla fall!

Sedan har jag känt Bodils valpar i dag! De sparkar där inne i magen! Så skönt att få det bekräftat utan att utsätta tiken för varken röntgen eller ultraljud!

Känner mig väldigt glad så nu ska inte någon tokig "kärring" få mig på dåligt humör!
Ska bli spännande framöver! Alltid något att se fram mot!
Hoppas eran dag varit bra!
kramar!

Av Inger Ivebrand - 30 september 2016 14:23

Tjörlie har bökat hela natten upp och ner fån bädden! Så hon får nog ikväll eller i natt! Ska bli spännande!
Så i dag har det inte blivit så mycket gjort! Fast jag har i alla fall tvättat 2 hundmaskiner! Skönt att ha det gjort för valpar hon blir det mer tvätt?
Det syns banne mig inte att jag skurat alla golven inne! Ogjort jobb!?
Jag måste köpa mig en trim maskin till! Så bra saxar a och skären blev!??
Tack till alla er valpköpare som lovordar era valpar från oss! Ni ska veta att det värmer i ?!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 28 september 2016 20:41

Vad det regnade imorse! Men det slutade på förmiddagen! Sedan torkade det snart upp! Men hundarna blev slitigt och golven också! När man legat och knäskurat! Ogjort jobb?
I dag har Lasse varit och slappat 3 skär och 5 saxar! Det vart inte så dyrt!

Toppen att det är så nära och bra!
I dag har vvs aren varit här och kopplat in duschen! Så nu kan vi duscha i källaren! Ska bara städa lite där nere så är allt klart!
Tänk vad vissa kan förstöra glädjen för andra! Blir så förbenade! Tänk om folk kunde lära sig att sköta sig själva!
I dag fick jag pappren på Noggers föräldrar att de är AON testade clear! Härligt!
Hoppas eran dag varit bra!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 27 september 2016 21:15

Lobo ville gå ut redan klockan 6 i morse! Jag gick och la mig en stund igen!
Sedan var det bara att hoppa ur sängen! När jag var klar med hundarna började jag baka! Gjorde 4 plåtar med fröknäcke! Det är ju så gott att äta!

På eftermiddagen började jag skura duschen hos hundarna! Har torkat väggarna och taket! Bara kvar att göra vid skåpen! Men de får jag ta imorgon kanske! Om man kan röra armarna?
Ska bli så skönt när allt är klart! Tar ju tid att städa överallt! Det värsta är att det håller inte så länge! Golven blir ju slitigt med en gång! Haha det ska väl synas att man har hund!

Stämmer precis!
Tur det snart är kväll så man får hoppa i säng!
Hoppas eran dag varit bra! Det har varit varmt även i dag! Ni ska ha det!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 26 september 2016 20:25

När vi var färdig med djuren åkte vi till stan! Skulle handla hem lite så jag har! Man blir ju låst i några veckor när man har valpar! Så det är bra att bunkra!

Bananerna är Lasses! Jag äter ju ingen frukt!
Har skurat inne hos Lexie i dag och badat 3, Lexie, Kaffe och Tova! Tova är ett riktigt frö hon bara biter sönder dyker och lakan! ?När man har gjort så fint igen?
Sedan har vi fixat staketet ute i hundgården! Bara städning ute hos Beethoven och lite inne kvar att göra! Men jag har ju 4 hundar kvar att trimma också! Pust, stön! Måste ta Alladin imorgon!
Tjörlie har nu installerat sig uppe hos oss! Så det var lite svårt att sova hör ju när hon flyttar sig hela tiden!
Logo har varit dålig i magen i några dagar! I natt sa han till så jag fick gå ut vid 04.00 Tur han säger till! Vad varmt det var ute gick ut i bara trosor och jacka! Hoppas jag får sova i natt!
Hoppas eran dag varit bra!
kramar!

Av Inger Ivebrand - 25 september 2016 20:14

När jag precis var klar med hundarna kom Kenneth och Camilla med Spicy! Så jag har trimmat henne, klippt klorna, skrapat tandsten och gjort rent öronen! Hon var väldigt glad och gosig som alltid!

I dag har Lasse och jag gjort rotmos han gjorde till sig och Danne! Kevin åt potatismos! Och jag gjorde LCHF rotmos det vart jätte gott!

Sedan har jag plockat björnbär i dag igen! Så det blev LCHF glass med grädde och björnbär!

Så nu står magen i fyra hörn kan man nog säga??
Danne har varit här och kollat hockey med Lasse! Men de förlorade igen!
Tjörlie är lika lugn fortfarande! Nu får de gärna komma snart jag är ju så nyfiken!
Ni ska ha en skön kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 september 2016 22:39

Grått imorse men framåt eftermiddagen blev det fint väder!
I dag har jag trimmat Nogger! Han har en underbar päls och så snäll när man trimmar honom! Hans föräldrar är nu AON testade clear så Nogger blir heriditärt fri!? Han är ju FN fri och optigen heriditärt! Har hans FN test här och föräldrarnas optigen papper!
Tänk att vissa människor inte kan följa avtalen! Blir bara så trött på allt! Tycker det får räcka med negativa saker nu! Det tar så mycket energi och man får ont i huvudet!? Nu när man ska glädja sig åt kommande valpningar!
Tycker allt lite synd om Tjörlie, men hon är trotts allt väldigt pigg! Skuttar hur lätt som helst upp i sängen! Hoppas att hon slipper gå så länge till!

Och Bodil är också dräktig men har nog inte så många! Kan ju vara skönt när det är första gången!

Vi blev bjudna på mat i dag av Camilla och Dennis! Tack för några trevliga timmar!
Sedan hem till hundarna igen!
Danne kom upp en sväng för vi hade handlat åt honom!
Nu blir det till att hoppa i säng! Ska bli skönt och måste försöka sluta tänka så mycket!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 23 september 2016 21:59

I dag var det riktigt grått och mulet ute! Ser ut som om regnet hänger i luften!
Jag har skurat inne hos Alladin i dag och badat tre hundar! Kammat ut tovor på Alladin! Måste göra honom i helgen! Känner att jag har ingen ork ont i hela kroppen! Men det går väl över!
Jessica och jag lagade lammgryta i dag till lunch!

Gunilla ringde så vi gick till skogen en sväng! Såg fortfarande inte spåret efter någon svamp! Vi plockade lite lingon i stället! Som jag har rensat nu i kväll!

Så något blev det ju! Blir bara så trött på älgflugorna som man får slåss med hela tiden! Äckliga djur!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Ovido - Quiz & Flashcards