Alla inlägg under november 2016

Av Inger Ivebrand - 27 november 2016 22:01

Skönt att få sova lite längre nu när man inte sover så gott på natten med två ungar i sängen!
När jag var klar med alla hundarna började jag att fixa degen till saffransbullar! Sedan gjorde vi pepparkakor direkt efter!

Man kan ju snacka om hur ont det känns i ryggen nu! Men Vilmer och Oskar tyckte det var kul!
På eftermiddagen har jag fixat lite borta i mina andra rum! Jag har övervåningen kvar att julpynta! Men det får bli en senare fråga! Det är mycket den här veckan vetrinär, leverera valpar och fixa med liten annat!
Så nog vet man att man lever??
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 27 november 2016 21:50

Så skönt att de vaknar lite senare! Då behöver man inte gå upp så tidigt?
Lasse var inne och köpte lite mer glitter och ljus i olika färger till hundarnas julgran! Häftigt att de nu har en egen gran!
Valpköpare från Norrtälje tingade sista killen! Så nu finns bara min kvar!?
Jag gjorde lakritsfudge och saffransfudge i dag de blev jätte goda!

Valparna är ute och springer flera gånger om dagen! Vad kul de har i bollhavet! Varje gång jag ställer ner det så dyker de i det! Dumle och Humle älskar det!?
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 25 november 2016 21:42

Uppe tidigt som vanligt!? Så fort jag var klar med hundarna åkte vi till stan! Vi hämtade Vilmer och Oskar som ska vara hos oss till måndag! Det blir skoj men även jobbigt! Man är ju inte så van längre?
När vi kom käkade de lunch!

Sedan kom Titti och Kenneth ut de var här i flera timmar! Så kul var ju länge sedan nu! Vi pratade lite om kommande utställningar med mera! Stort tack för hjälpen med pappren och alla tidningar! Hoppas vi ses snart igen!
Jag har bakat en mjuk lchf pepparkaka! Den blev verkligen god!

Sedan har jag gjort lakritsfudge och saffransfudge! De får stå tills imorgon innan jag skär dem!

Sedan kom min nya cocker i dag! Så de blir fler och fler??

Nej nu är det nattrastning och sedan sängen! För imorgon kommer det valpköpare!
Hoppas eran dag varit bra!?
Kram!

Av Inger Ivebrand - 25 november 2016 17:53

När vi var klara med alla djuren började vi plocka fram alla julsakerna! Jag vill ju som sagt pynta till 1.a advent!
Lasse åkte till stan och köpte en ny gran så den gamla står inne hos hundarna! Så nu har de en egen gran!
Men vilken tid det tar att fixa med allt! Är inte klar ännu! Men ville göra lite innan grabbarna kommer imorgon!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 24 november 2016 22:08

Jessica kom upp på förmiddagen så vi tog kort på valparna! Tycker de ser väldigt bra ut allihop! Gjorde ett skoj kort! I ett litet hus vid skogens slut en lite tomte titta ut
......... finns mer på Tjörlies valpblogg!

Så i dag hörde några av sig och kommer på lördag för att titta på sista killen! Tror valpköpare gillar lite roliga kort och busskort?? Inte bara uppställda, är vad jag tror!

Dumle stannar hos oss! Ska bli spännande att se hur han utvecklas! Tycker han ser väldigt bra ut! Om jag får vara partisk!
Jag har satt upp julgardinerna i köket! Och alla ljusstakar! Jag vill julpynta till 1.a advent tycker det blir så kort stund annars! Lite tokig kanske??
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 22 november 2016 21:09

Nu ska jag inte klaga mer igentligen!?Men kan det inte frysa på så man slipper all lera!
Dagarna i ända så torkar man och gnyr! Men inte hjälper det så mycket!
När alla hundarna fått mat och varit ute åkte vi till stan! Var länge sedan jag var med och handlade! Vi käkade lunch ute också! Det är skönt att få allt serverat!
Hemma sedan var det bara att rasta och mata alla hundarna!
Sedan gick jag och tog en fika hos Jessica! Imorgon ska vi försöka ta lite kort!
Hoppas ni haft en bra dag!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 21 november 2016 21:49

Förmiddagen gick till att fixa med hundarna och städa hos dem! Man hinner ju lagom torka så är det lika skitigt igen!
Nu har vi iaf bara en otingade valp en orange hane! Kanske en lite tomte till jul!??

Sedan blev det ett försök att ta kort på Dumle med tomte dräkten! Men det är svårt man måste nästan vara två!

Känner mig väldigt glad att nästan alla valparna hittat egna hem! En flyttar till Malmköping och tre till Stockholm! Väldigt trevliga valpköpare allihop! Vi är ju många uppfödare här runt omkring därför känns det väldigt härligt att alla utom en hittat egna hem???
Så nu får man passa på att gosa extra mycket med dem de sista veckorna!
Hoppas eran dag varit bra också!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 20 november 2016 22:29

Fy sjutton vad trött jag är på det här! Vet att det inte hjälper att gnälla! Men när det var torrt på förmiddagen! Och man hade torkat alla golv igen! ???
I dag har vi haft valpköpare här! De tyckte valparna var fina! Några skulle höra av sig och andra gjorde slag i saken! ?
Jag har badat Tjörlies troll i dag så de är fina tills imorgon! Bara man slipper att bada om dem imorgon! För vid tolv kommer det valpköpare igen!
Så den här dagen har gått fort! Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards