Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Inger Ivebrand - 1 januari 2017 08:57

Uppe tidigt som vanligt! Har ju lite att förbereda tills i dag! Lasse och jag ska fira nyårsafton själva i år! Det har vi aldrig gjort förut! Men det blir kanske kul, eller inte! ?
Till lunch blev det fläskfile, vitkålsmos, sallad och kantareller! Gott!

Till kvällen gjorde jag ägg gömma det var länge sedan! Gjorde med lchf bröd och det blev riktigt gott! Det är ju bara ägg i botten sedan gjorde jag en sås 2 dl crème fraîche och 2 dl grädde i med räkorna och klippte på dill! Sedan häller man det över äggen! Och sedan lägger man på innankråmet av limpan! In i ugnen på 200gr tills brödet fått färg!

Vi skulle äta ostbricka men jag fick så ont i huvudet! Så jag gick och la mig i soffan!
På eftermiddagen tränade jag valparna i koppel! Arrax ville inte gå först men när Neon var med gick det bra! Sista gången gick han utan henne! Det blir till att ligga i! ??
Hoppas eran nyårsafton blev bra! Och GOTT NYTT ÅR!
Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards