Alla inlägg den 7 april 2017

Av Inger Ivebrand - 7 april 2017 21:38

Natten har varit lugn! Fast som sagt vaknar ju vid minsta pip! Tova är så duktig med de små! Och den här gången ligger hon kvar!
Fast både hon och jag har träningsvärk! Jobbigt att gå uppför trappen! ?vad jag önskade att det fanns hiss! Inte ofta man går över 7000 steg bara hemmavid!
Har tvättat upp alla valplakanen! Så skönt att ha det gjprt! Får vi se när man får nästa kull!
Ååå tror ni jag kunnat låta bli att ta kort ??Nej, det blev flera stycken i dag också!

Finns flera på Tovad valpblogg! Så ta gärna en titt där!
Ska bli slö t att få krypa ner snart! Känner mig som en vält har du över mig!
Hoppas eran dag varit bra, här har varit varmt och skönt i dag!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 7 april 2017 11:26

Jag fick rätt hon fick första valpen vid 9.50 en orange tik! Tre timmar senare en blue/roan tik! Sedan gick det 5 timmar (Tova var lugn i mellan) så kom först en blue/roan hane och strax efter en orange hane!
Klart att om Tova hade varit orolig eller krystat utan att något hände så hade man ju åkt till vet! Men hon var som vanligt! Vet ju vilka bekymmer folk har om allt och vadå?? Precis som jag inte vet att de behöver socker efter en valpning! Det får alltid alla mina tikar! Tycker det blir lite för många påhopp jämnt! Man har ju fött upp valpar i 27 år, fast man blir ju aldrig fullärd! Ingen valpning är lik den andra! Nu tänker jag glädjas åt mina fina valpar!

Killen med hjärtat han har redan fått ett namn!?
Så nu är det bara hålla tummarna att allting går bra!
Tack för alla grattis!
Kramar!

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om min vardag, kenneln, barnbarnen m.m

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lovecoxs


Ovido - Quiz & Flashcards