Alla inlägg under juni 2017

Av Inger Ivebrand - 5 juni 2017 20:40

Fy vad det blåser här var inte skönt ute! Men har varit ute och rensat lite land m.m Zack var med ute och lekte lite i sandlådan!
Lasse och Frida var en sväng till stan! Han var uppe hos Camilla en sväng och där blev det lunch!
Frida har varit duktig och skurat två boxar! Jag hjälpte till lite! Torkade av där alla fodertunnorna står! Så nu är det bara hos valparna och Tova kvar att göra!
Danne var uppe och hjälpte oss att montera ihop grillen och ladda min skrivare med färg! Stort tack för hjälpen! Hade vi inte klarat själva!??
Hoppas ni haft det skönt i dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 5 juni 2017 20:34

Det var bara att hoppa ur sängen tidigt för att hinna bli klar!
Vi åkte här ifrån vid sju tiden! Arrax var först ut han blev 2.a i valpklass 2 med HP! Neon fick inget HP hon blev 4! Men det var bara 1a som fick HP! Domaren tyckte hon skulle vara kortare!???
Tua som Gerd ställde ut fick vg men Gerd var lika glad för det! Tack för den goda salladen och dressingen!

Tack för att jag fick bli ägare till dessa hundar!? Och för frakten till utställningen tyvärr blev de inte bedömda!??

Hundarna hade varit duktiga så Lasse! Fanny hade varit ute och gått med Lobo! Jag matade alla hundarna när jag kom hem! När jag var klar med allt körde vi hem Fanny! Tog en fika hos Camilla!
Sedan åkte vi och handlade! Bestämde oss för att Zack och Frida kunde följa med hem! Jag somnar nog ovaggad i kväll! Vi slapp regnet på utställningen iaf!
Hoppas eran dag varit bra!

Av Inger Ivebrand - 4 juni 2017 20:09

Vilket tråkigt väder det är! Men regna behövs ju iaf!
I dag kom Fanny ut en sväng hon har varit ute med Lobo på promenad! Han blir så glad!
Jag började bada mina hundar när de var rastade sista gången! Men så började fönen att brinna i kontakter som tur så bröt jordbrytarn! Så jag tänkte nästan sköta i utställningen! För nu fick jag ta valparna lilla fön och båda dem! Och då har man ju bara en ledig hand! Jag var färdig när klockan var över 24.00
Så nu var det bara att försöka sova några timmar!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 juni 2017 21:08

Nu är Kaffe parad med Alladin och väntar förhoppningsvis valpar i mitten av augusti! Dessa valpar kan inte utveckla sjukdomarna prcd-PRA eller Fn! Väntade färger liver, liver/roan och golden!
I dag har Douglas åkt hem till sin matte och husse i Linköping! Lycka till med honom så mycket!
Så nu är det bara tjejerna här som är kvar! Får vi se när Orange tiken ska åka!
Jag har trimmat Bamse, badat och fönat honom! Så nu är han fin!

Vattnat blommorna inne och ute! Det blev ju så varmt och härligt väder nu på eftermiddagen!
Ni ska ha en skön kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 juni 2017 20:59

Tidigt uppe för vid nio kommer Åsa! Alla valparna var Ua så skönt! Vaccinerade ett gäng också! Steven, Tova, Bodil, Alladin och Beethoven! Det blev jordgubbar med grädde!
Vid fem kom de och hämtade Orange hanen han flyttade till Valdemarsvik!
Vid sex kom Sofie så vi gjorde klart allting! Hennes valp ska vara kvar till den 10/6! Orange tiken som ska till Norge är också kvar en så länge!
Emil kom till oss också ska vara tills på söndag! Vilken hund man märker inte att man har honom!
Så den här dagen har gått fort! Men framåt kvällen blev jag helt slut!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards