Alla inlägg under maj 2017

Av Inger Ivebrand - 7 maj 2017 16:21

Tidigt uppe i dag! För jag måste ju fixa med alla hundarna innan jag åker! Vi åkte 07.15 från mig!
Domare Ann Gistetd!
Det var underbart väder hela dagen! En trevlig utställning och många trevlig hundvänner! Först in var Arrax han blev 2.a med HP!

Sedan var det Neons tur hon blev BIR och BIS 3.a Domaren så att hon skulle blivit BIS 1.a men hon hade tröttnat lite! Ville inte stå, men det är ju inte så konstigt! Blev ju en lång dag!?

Love Cox's Mayfly vann juniorklassen! Sedan skulle jag visa i Btkl men hon gick inte att få att stå! Hon bara busade med mig! För Gerd visade sin veteran tik! Grattis till er!
Stort grattis till Titti och Kevin som blev BIM! Tyckte han visades jätte fint och snyggt!?
Stort tack för en trevlig dag till er alla!
Väl hemma var det bara att börja mäta alla hundarna! Lasse har gästat alla och Jessica tog hand om valparna! TACK!
Somnar nog ovaggad i kväll!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 6 maj 2017 19:15

I dag försöker jag att vila så mycket jag kan! Annars klarar jag nog inte att visa mina valpar!
Jag badade dem framåt kvällen och fönade dem bägge två! Får lägga täcke på dem imorgon!
Kicki med familj kom över en sväng! Så vi fikade ihop! Sedan kollade jag på film en stund!
Ska bli kul imorgon iaf!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 6 maj 2017 19:11

Vi har fortsatt med trädgården i dag! Snart, snart är vi klara! Känner oss rätt nöjda nu!
Jag har putsat lite mer på Arrax och Neon! De har fortfarande mycket päls kvar!
Så den här dagen har också gått fort!
Hoppas ni haft en skön dag också!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 4 maj 2017 20:21

Lasse och jag har hållit på ute hela dagen med några undantag! Det börjar likna något? är inte mycket kvar att göra! Och visst blir det fint! ?
Jag har skurat hos Alladin och Nogger och badat dem! Sedan trimmade jag Alladin fick till bakstället bra tycket jag! Hans päls är på väg?

Har även skurat stora valpboxen här nere! Tror jag ska flytta ner valparna snart så de blir lite mer vana vi olika ljud! Och så jag får sova en hel natt någon gång!
Hoppas ni alla haft en underbar dag så härligt när?? lyser!
Ha det så gott!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 3 maj 2017 07:20

Vilket underbart väder! Blev trädgårdsjobb hela dagen! Många steg blev det 14000 när kvällen var slut! Jag har gjort färdigt i mitt växthus! Så nu är det bara att börja så?
Vi har baksidan kvar att kratta och sedan lite finputs lite här och där!
Ska skura katthuset och valphuset också! För snart kan valparna börja vara ute lite! Blir skönt för dem!
Så när kvällen kom var både Lasse och jag trötta! Men man känner sig rätt nöjd när det mesta är klart och fint blir det!
Och visst kroppen tar stryk framför allt ryggen! Men det känns i ryggen jämnt spelar ingen roll vad man gör!?
Hoppas eran dag varit skön!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 maj 2017 08:19

Vaknar till att solen lyser så härligt! Vi har varit ute jag håller på att fixar i växthuset! Så snart kan man börja plantera där ute härligt! Men det är ju lite jobb med allt innan det är klart!
Jag har även trimmat Arrax så nu är det bara finputs på honom! Men allt släpper ju inte! ?
I dag har Oskar åkt hem de käkade lunch här innan! Tänk de hinner bara se varandra så är det fullt krig! Är det det som kallas syskon kärlek tro???
Och visa människor gör allt! Tycker nog det rimmar lite dåligt! Det stämmer inte riktigt!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 1 maj 2017 19:03

Lasse och Danne åkte tidigt imorse till stan! De skulle till tippen och handla lite i stan!
Jag och Oskar hade det riktigt skönt! Han har varit ute flera gånger!
När Lasse kom hem gjorde jag en burk falskpotatissallad! Den blev jätte god måste göra fler gånger!

Vi firade valborg med Danne och Jessica sedan kom Kicki med familj! Så vi käkade grillat ihop potatisgratäng, kött och korv med massor av tillbehör! Köttet var riktigt gott!
Oskar var vaken ändå till klockan 21.30 då var han trött! Emilio och han spelade de hade kul!
Tack alla för en trevlig kväll!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 1 maj 2017 18:57

Inte hänt så mycket jag har trimmat Neon så gott det går! Inte lätt att både hålla henne och dra pälsen! Men det blir som det blir!??
Camilla och Rasmus kom ut en sväng med däcken till bilen! Så de käkade lunch här också!
Kvällen har varit lugn! Hoppas eran var det också!
kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards