Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Inger Ivebrand - 14 februari 2016 22:29

Men se det bryr vi oss inte om! Utan det är ju vi som valt hunden! Många frågar vad ska ni ha den till! Samma fråga kan vi ställa då vad har ni era hundar till?? Vi är ju i stort sätta jämnt hemma hos våra hundar!
Happy Valentin! Önskar jag er alla!

En vit herdehund är det som flyttat in hos oss!Han heter Lobo! I natt har han sovit uppe vid mitt huvud! Det får väl gå så länge tills Lexie börjar valpa!
BAKGRUND/ÄNDAMÅL:
I USA och Kanada har vit herdehund successivt blivit accepterad som en självständig ras. De första hundarna av den här rasen importerades till Schweiz i början av 1970-talet. En amerikansk hanhund, ?Lobo?, föddes i mars 1966 och anses som rasens hörnsten i Schweiz. Ättlingar till den här hunden registrerades i schweizisk stambok liksom ytterligare importer från USA och Kanada och rasen växte i antal. Rasen registreras som egen ras sedan 1991 och förekommer nu frekvent över hela Europa!
Lite om rasen! Han är jätte gullig och duktig på att göra ut! (När jag hinner med)?

Stevens date var här i dag också! Dimma är en sobel tik (barnbarn till Baba) jätte trevlig! Steven är ju suverän att para tar inga tider! Det är tredje gången som Yvette parar med Steven! Hon är super nöjd med valparna efter honom! Så kul att han lämnar så mysiga valpar! Och snygga!?
Tack för.......

asken! Har jag något gott att äta sedan! Så kul att träffa er igen!
Sedan var Titta och Kenneth ut med sina hundar! Så de har busat ute med Nogger och Mirakel!
Jag gick och la mig på eftermiddagen! Känner mig inte alls bra nyser, snorar och fryser! Jag sov i flera timmar med Lobo jämnter mig! Så mysigt och varmt!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards