Alla inlägg under mars 2017

Av Inger Ivebrand - 15 mars 2017 09:35

I dag har jag slutat två boxar tikarnas och Stevens! Har även badat Tova, Kaffe och Bodil! Steven fick också ett bad med föning! Ska fmrsöka trimma honom imorgon! Har kört flera maskiner med hundfiltar och lakan! Så nu är det fint!
Hann också göra en broccoligratäng!

Det var jätte gott! Första gången jag gjort den!
Tog även flera kort på Tova som nu gått 5 veckor! Hon börjar bli rund och go om magen! Har även uppdaterat hen då valpblogg!
Bodil har ju gått 3 veckor hon matvägran fortfarande! Man får lura henne lite!
Kan inte riktigt förstå att en del tycker det är långt från stan det tar ju bara en halv timme?? Sedan kan det vara roligt att träffas och ta en kopp kaffe! ( jag bjuder alltid på kaffe)! Har flera som kommer från platser som ligger10 mil från oss! Känns lite tråkigt att inte få träffa sina valpköpare! Men alla åker ju vart de vill?
Annars är allting bara toppen jag har fått tillbaks lite energi! Och vi laddar redan för nästa utställning!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 14 mars 2017 18:08

Tänkte jag skulle hinna bli klar med allt innan Camilla och Dennos kom med små grabbarna!
De käkade lunch här stuvade makaroner och falukorv! Tack åt riktigt bra! Sedan var de ute ett tag! Lasse och Dennis tvättade bilarna!
Eftermiddagen var rätt lugn!
Bodil äter dåligt fortfarande man får lira i henne med godsaker!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 13 mars 2017 15:50

Jag åkte inte till utställningen för jag känner mig inte på topp! Lite synd för de var bara 3 i Alladins klass! Men det går ju fler "tåg'!
I dag kom Dumle tillbaks på grund av sorg i familjen! Så nu finns han till salu igen! En riktigt mysig kille! Jag trimmade honom framåt kvällen så nu är han fin! Han har jätte kul med Arrax och Neon! Och han har massor av saker han får med sig! Så slå gärna en signal får ni veta mer! Finns bilder på bodilsvalpblogg när Dumle var liten!
Kvällen blev lugn när alla åkt! Kicki med familj var också här och fikade!
Hoppas eran söndag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 12 mars 2017 18:05

Vi har varit hemma hela dagen! Imorse var det fruset ute så skönt! Hundarna har varit ute och busat flera gånger! Men fram på eftermiddagen blev det skitigt igen!
Fy vad Beethoven fäller nu det blir ett tag med kardan varje dag! Jag har fixat till Tova i dag! Visst tycker jag att hon börjar bli tjock!
Lasse och jag kollade på mello i kväll! Men tyckte inte det var så bra!
Hoppas eran dag varit bra!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 11 mars 2017 22:22

Ja vad har man gjort i dag! Samma som alla andra dagar! Så tråkigt att behöva städa varje dag! Torka, damma och skura! Det värsta är att det varar inte länge ?
Vi tog en tripp till stan i dag! Var uppe hos Camilla och Dennis för att hämta lite tidningar till hundarna! Vi blev bjudna på lunch också! Tack!
Sedan hem och rasta, mata hundar!
Tog det lite lugnt i kväll! Kollade lite på film! Hoppas eran kväll varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 10 mars 2017 17:37

Fy vilket jäkla väder! Hundarna ser ut som grisar! Och golven ska vi inte prata om! Man får hoppas att det börjar blåsa så det torkar upp!
I dag blev det stekt fläsk och löksås så gott!Jag hade blomkålsmos till!

Sedan gjorde jag ingefärshot och min blåbärssylt!

Blev kesofrutti till kvällsmat! Det är verkligen super gott!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 9 mars 2017 18:44

Så skönt så länge det varar! Inga skitiga
hundar eller golv! Men det dröjer säkert inte länge innan det blir tö igen!
Jag har gjort det sista på Alladin nu iaf! Men jag har ingen inspiration eller ork! Vet inte hur det blir!

I dag blev det äggpizza igen, det är ju så gott!
Tova är tråkig med maten fortfarande! Jag får trigga i henne maten! Så det är ju konstigt om hon inte skulle vara dräktig?? Tycker Bodil också börjar lägga på sig! Så hoppas??
Kram!

Av Inger Ivebrand - 8 mars 2017 21:11

Roligt hurra eller inte??? Jag som trodde det skulle bli vår nu?? Fördelen är ju att hundarna är rena och fina!
Så i dag har man fått passa på att torka golv m.m Skulle behöva bada mina hundar igen! Men jag har ingen energi vill ha sol och värme! Man får ju mer lust att göra saker då!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards