Alla inlägg under januari 2016

Av Inger Ivebrand - 14 januari 2016 22:14

Nu ikväll har vi 21 minusgrader! Hundarna tycker det är bra kallt! De vill inte vara ute så länge, jag förstår dem!
Vi har monterat en ny grind som de tuggar på?! Men vi ska skaffa andra!
Jag håller fortfarande på att plockar ner julen! Det tar sin lilla tid!?
Ni ska ha en skön kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 13 januari 2016 22:13

Så här varmt inne har vi inte haft på länge! Skönt det är bättre så slipper Lasse stressa för det!
Han har varit in och hämtat pellets igen!Jag får så ont i ryggen när man måste lasta av dem!
Jag har badat juniorerna så nu är de rena! Har fixat Stuarts och deras grind! Men sedan är det någon av dem som biter! Hmmm undrar vem??Tova eller Alladin!
I dag har äntligen Nogger fått svenskt regnummer! Så nu kan vi anmäla honom till några utställningar!
Fy nu har vi 11- burr, burr! Ni ska alla ha en skön kväll trotts kylan!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 12 januari 2016 22:10

I dag har vi haft strömavbrott i nästan 2 timmar! Lasse har hållit på med pannan i dag också! Ett himla spring upp och ner!
Jag har varit ute med två hundar två gånger i dag! Men faa...n vad hal trappen var!
Jag skulle precis börja bada Alladin när två kennelkonsulenter kom! Det var några år sedan de sist var här! Måste säga att de var super trevliga vi fikade och kollade igenom papper m.m Det tyckte det var väldigt frächt och lycktade gott inne hos hundarna! Hundarna fick att de var positiva och sociala! Känner mig väldigt glad!!

Så det blir till att ta tag i hundarna imorgon i stället!
Tack Titti för hjälpen med att beställa en valp hage! Kommer nog att bli jätte bra!
Ska försöka trimma klart Strumpan imorgon också! Jag har uppdaterat Kaffes valp blogg också med nya kort! Så ta gärna en titt där!
Här är det 9- minus nu! Så det blir att se upp så man inte halkar ute?!
Ni ska ha en bra kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 januari 2016 22:20

Har varit in till stan en sväng! Strumpan var med och fick lite koppelträning! Och det gick jätte bra!
Sedan har vi lastat insändare med pellets igen! Börjar bli lite tröttsamt tycker jag!
I dag har rörmokarna och pellets Allan varit här en sväng! Pellets brännaren stänger ner ibland inte så bra om det blir kallt ute!
Så det har inte blivit så mycket gjort i dag!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 januari 2016 14:02

Ibland får man ta beslut som man kanske inte vill! Tycker att livet är jobbigt ibland! Vet att jag snart måste ta ett annat tråkigt beslut! Men jag hoppas det går en ett tag?
Har tvättat en maskin tvätt! Valparna är otroliga på att skita ner@
Lasse och jag var iväg en sväng i kväll!
Hoppas eran dag varit positiv och bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 9 januari 2016 21:20

Men det har snöat lite fint hela dagen! Hundarna tycker det är kul iaf! Får se hur kallt det är inne imorgon! Pannan bara stänger av sig hela tiden!
I dag har Titti och Kennet hämtat sina hundar igen! Tack för hjälpen med veden! Klas och Kevin kommer snart igen?!
I dag har jag maskar av valparna igen! De är ju bara för söta nu, när de morrar och skäller åt varandra! Fast de är lite tråkiga på att äta men de får väl av Kaffe så de är mätta!
Hoppas eran lördag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 9 januari 2016 09:46

Hundarna älskar Iaf snön! Men visst det är ju kul för alla barn som nu kan åka pulka och skridskor!
I dag har jag trimmat Steven så snart är alla mina hundar trimmade! Skönt!
Imorgon är ingen rolig dag! ? Men det är ju baksidan med att vara uppfödare! Bara att ta nya tag och ny planering!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 7 januari 2016 22:41

Ja så är det! Man har så mycket planer men det är ju inte alltid de går i lås! Då får man börja tänka ut något annat!
I dag har jag trimmat Bamse! Sedan har jag lyft in 16 säckar pellets! Så nu känns det i kroppen!
Titti och Kennet har varit ute med Klas och Kevin! De ska vara till lördag! Kevin busar ju med mina som är lika gamla!
Kvällen har det varit fullt upp! Vi har nu försökt få tag i bandmint i flera dagar men inget ? i Linköping har det! Så det blev till att leta på nätet efter något annat! Tack Titti för hjälpen!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards