Alla inlägg under januari 2016

Av Inger Ivebrand - 6 januari 2016 22:56

Imorse var det bara 15 grader i köket och 15- ute! Och ikväll är det 18- ute, jag hoppas det blir bättre!
Förstår inte vart dagarna tar vägen! Man hinner ju bara gå upp så är det dags att sova!
Lasse har burit in ved i dag själv! Danne kom upp så han bara in det sista!
Jag har börjat att dra ner pälsen på Strumpan! Han har jätte mycket som ska bort! Men vad snygg han är!
I kväll kollade vi på ack Värmland!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 5 januari 2016 20:45

Alla dagar är det samma sysslor som ska göras! Fast nu går det ju fort när man inte behöver hålla på och torka!
Imorse var det 13- och nu är det samma! Det har snöat lite till och från!
Jag har tagit kort på Kaffes valpar de blir bara sötare och sötare!

Finns mer bilder på Kaffesvalpblogg!

Beethoven har lekt med sitt däck och sprungit runt! Jag filmade honom men fick få honom att sluta för han höll på att fläka sig!
Sedan har jag trimma tjocka Lexie och Sockan! Lexie börjar bli riktigt tjock! Tycker nog Sockan har kommit lite i fulåldern! Men han växer nog till sig? Tycker även Strumpan är lite i fulåldern!
Hoppas eran dag varit bra!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 4 januari 2016 21:30

I morse var det kallt i köket! Och 10- ute, igår kväll var det över 12-! Konstigt det kan aldrig vara lagom!
Lasse har varit och hämtat pellets som vi lastat in! Snacka om att man blir trött i armarna?
Jag har trimmat Lova och Tova I dag! Vilka pälsar de har, Tovas är ju underbar! Hon kan ge lite till Alladin!??
Här snöar det som bara den nu! Det skulle ju ha kommit innan jul tycker jag!
Imorgon blir det till att ta kort på valparna igen!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 3 januari 2016 19:44

I dag har det varit sol, riktigt fint väder! Fast jag tycker det är kallt! Hundarna har varit ute och busat flera gånger!
Även denna dag har varit lugn! Lasse var iväg en sväng till stan! Själv var jag hemma och städade av lite!
Nu som först åt vi ostbrickan med Danne och Jessica! Skulle ju ätit den på nyårsafton men så blev det inte!?Bättre sent en aldrig!
Hoppas eran dag varit fin!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 2 januari 2016 22:25

Man gör samma sysslor varje dag! ? Skulle vara roligt med lite ombyte?! Nej vars skulle nog inte vilja vara utan mina hundar! Man får så mycket tillbaks av dem, kärlek????
I dag på eftermiddagen var det hockey igen jvm! Sverige vann!
Jag har tagit lite kort på Lexie hon börjar redan att få mage!
Bilderna finns på Lexiesvalpblogg!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 januari 2016 10:01

I dag har vi bara gjort våra dagliga sysslor! Skönt att slappa lite!
Jessica och Danne var uppe och åt lunch med oss (rester)!
Sedan kollade jag lite på film! En norsk kriminalserie den var riktigt bra!
Lexie börjar bli rund om magen hon har ju gått 3 veckor nu i helgen!
Får önska er alla en God fortsättning på 2016!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 1 januari 2016 10:09

Tänk redan slutet på 2015! Vad fort åren går tycker jag!
Har förberett för kvällen, dukat i rummet och tagit fram fin glasen! Danne kom upp vid tre tiden! Vi förberedde maten!
Först blev det rostat bröd med skagenröra på! Riktigt gott, Jessica hade gjort den! Det åt vi vid fem tiden!
Danne hade stekt fläsfilen sedan bakades de in med ost i mellan! Till det hade vi potatisgratäng och sallad med bröd!
När vi ätit klart kom Titti och Kennet ut med hundarna! Så de skulle slippa vara i stan där de smäller så! Hundarna har varit ute och lekt flera timmar!
Senare på kvällen blev det päron haver med smält after height på! Till det glass, persikor och grädde! Vi skulle ätit ostbricka också men det var ingen som orkade??!
Vi skålade in nya året!
Sedan gick Danne och Jessica hem! Och Titti och Kennet åkte hem!
STORT TACK för en trevlig nyårsafton!
Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards