Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Inger Ivebrand - 2 juli 2016 21:06

Vi vaknar tidigt varje morgon! Men jag brukar vänta tills 7 innan jag släpper ut hundarna! Bara för att inte väcka alla grannar för tidigt!?
I dag har vi tagit kort på valparna, tyckte de var rätt duktiga att stå! För att vara första gången! Det var bara Muffen som jag inte är riktigt nöjd med det stående kortet! Men det är bara att ta nya tag!
Tack Jessica för hjälpen med korten! Hoppas vi kan ta nya så småningom!?
Kolla gärna på Tovasvalpblogg där finns nytagna kort och vad de ska heta i stamtavlan!

Tua blev trött efteråt!?

Det blev lax gryta I dag igen! Det är så himla gott! Jag gjorde efterätt till oss! Den blev också jätte god!

Med nyplockade hallon !
Så visst är det kul att prova lite nytt! Här har det vräkt ner regn hela dagen till och från!
Hundarna tycker inte det är kul vill knappt gå ut?
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 juli 2016 08:04

Morgonen är fullt upp att göra! Alla hundarna vill ut och ha mat! Sedan dammsuger och torkar jag alla boxar! Byter allt vatten! Men tiden går fort!
I dag har jag trimmat alla valparna och badat dem! Sedan fick de alla klorna klippta också! Måste säga att jag tycker de är väldigt fina! Det var ju svårt att välja vilken som skulle stanna! Men det blev ju lilla Tua som får stanna! Tycker det är bra att vänja dem vid trimmaskinen då är de inte så rädda sedan!

Jag provade även på att göra ostmoln i dag! Det blev väldigt gott måste jag säga! Kul att prova olika saker!

Imorgon ska vi försöka fixa ordentliga kort på valparna! Blir kanske inte så lätt? har ju inte tränat så mycket på bordet!
Slocknar nog bara jag lägger mig!??
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 2 juli 2016 07:53

Efter som Camilla och Zack sov hemma i natt så fick Lasse hämta honom vid stora vägen! När de åkte till sitt jobb!
På eftermiddagen åkte de hem allihop! Så nu blev det tyst på Ekhagen igen! Jag har städat och dammsugit överallt! Skönt att få det gjort! Måste bara städa av på övervåningen igen också!
Kaffe är en riktig tjockis nu man känner dem sparka i magen! Så mysigt! Har uppdaterat hennes blogg i dag också! Hon har gått 8 veckor efter sista parningen!

Så nu väntar vi med spänning på vad det ska bli!?
Somnar nog ovaggad I kväll tror jag! Man är ju inte van vid allt stoj så visst blir man trött av det! Och så när de åker så släpper allt! Men tycker det är kul när de hälsar på?
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards