Alla inlägg under april 2016

Av Inger Ivebrand - 21 april 2016 20:30

Imorse kom grävarn klockan 7 så det var bara att hoppa upp! Så han har grävt färdigt i dag nu är det bara snickarna jobb kvar! Ska bli så skönt med källare ingång!
Vi åkte in till vet. Till våran tid! Men det var stängt hur fa.....an kan bara göra så utan att höra av sig?? Som tur var kunde djurdoktorn (anicura) ta imot oss! Är så glad för det efter som sobel tjejen skulle ha avmaskningsmedel också (mot dvärgbandmask)! STORT TACK för ni hjälpte oss!
Sedan hem och fixa med hundarna och ge dem mat! Tog ju lite längre tid en väntat!?
I dag kom mitt trimbord nu ska det bara monteras ihop! Sedan kommer det att flytta in (sju nya cockrar snart) ?????
Så dagen blev rätt bra trotts allt strul på förmiddagen!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 21 april 2016 08:08

I dag har Kaffes valp Joppe varit här och blivit fin! Han är ju bara för söt en glad kille! Sedan har jag trimmat mina valpar och klippt klorna! För imorgon ska de till veterinären!
Nu har jag beställt getmjölken också av Helena! Måste åka och köpa "hamburgare" till Tova som börjat matvägra hon har gått 3 veckor nu!
I morgon kommer grävmaskinen de ska börja gräva till nya trappen till tvättstugan! Sedan ska vi få bergvärme ska bli så skönt att slippa bära säckar!
Så nu är det mycket på gång!?
Kram!

Av Inger Ivebrand - 21 april 2016 08:00

Har inte kunnat jobba ute i dag heller! Går inte att kratta när det blåser så! Fördelen är ju att man får lite gjort inne!
Snart Så åååååå kommer mitt nya trimbord! Det ska bli toppen att få det???
Annars rullar allt på som vanligt här! Valparna växer de blir 9 veckor på torsdag!
Vi har matgäster varje dag till lunch och middag! Roligt med lite folk!
Hoppas ni haft det bra!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 21 april 2016 07:55

I dag har Lasse hämtat pellets igen som vi har lastat in! Jag har varit hemma och tvättat lite!
Putsade på Alladin lite igen! Och trimmade Lexie bara några kvar att göra!
Så den här dagen har varit rätt lugn!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 18 april 2016 21:50

Blev ingen sovmorgon i dag heller! Tänk vad skönt det skulle få vara att sova!
Titti och Kenneth kom på förmiddagen! Vi fikade först sedan satte vi igång med Kevin! Han har så mycket päls på låren och frambenen! Det tog sin lilla tid att fixa honom!
Senare på eftermiddagen fortsatte jag med Alladin! Blev ett framben kvar att göra?
Hoppas ni alla haft en bra söndag!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 18 april 2016 21:41

Tråkigt väder! Men det blir ju lite gjort inne iaf!
I dag har vi varit i Mantorp och firat Cazandra och Cia som har fyllt år! Det blev kaffe med tårta och glass!Narligtvis Peters goda bullar! Tycker de är super goda! Lobo var med oss han är så lugn att ha med sig! Han la sig på golvet så barnen kunde klappa honom! Sedan låg han vid mina fötter hela tiden! Underbar hund!
Däremot är det svårt att lämna honom själv han snor allt som finns på bänkar och bord!? Vi måste träna på det!
När vi kom hem var det bara att mata och rasta hundarna! Jag började dra på Alladin också!
Sedan blev det lite film innan sängen kallade på mig!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 16 april 2016 07:32

I dag har det varit grått och tråkigt väder! Regnat i mellanåt så hundarna har inte busat i dag!
Jag har skurat inne hos Alladin och Stuart! Sedan fick de sig ett bad också! Bara resten kvar att göra?
Lasse har varit ute och krattat ihop löven vid garage! Men det blåser åt fel håll?! Så det gick inte att kratta så mycket! Får hoppas på bättre väder snart igen! Så man hinner bli färdig med tomten!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 14 april 2016 21:36

I dag har Lasse varit ute med Beethoven och gått! Han har fått väntsig vid väska, en flaska på var sida! Jag orkar knappt att hålla honom! Han är så stark!

Har tagit lite bilder på tjejerna när de var ute på upptäcks färd! De har fått bada och klippa klorna också! Tänk att de redan är 8 veckor!???
Jag har krattat i dag också det tar visst aldrig slut!?
Ni ska ha en trevlig kväll allihop!
Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards