Alla inlägg under april 2016

Av Inger Ivebrand - 14 april 2016 21:28

Jag är så trött på morgonen! Förstår inte varför! Man har ju fått blivit morgonpigg för Lobos skull!
I dag har jag krattat valparna hundgård! Ska bara skura huset åt dem, sedan är det klart!
Har städat vårat sovrum också! Dammat och torkat vattnat blommorna! Och plockat i ordning på alla mina böcker!
Vi åt fläskpannkaka i dag! Det var ett tag sedan!
Trött är man när kvällen kommer! Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 13 april 2016 17:45

Blommorna ser inte ut att må så bra när det är frost om nätterna! Undrar om tulpanerna reser sig??
I dag blev det god lunch!

Steven har blivit pappa igen! Det är fina sobel tiken Dimma som fått valpar!

Det blev två sobel och tre brokiga soblar! Vid intresse kontakta Yvette Richardsson! Lycka till med de små!
På eftermiddagen (när jag skulle gå ut och jobba i trädgården) ringde Kalle och frågade om jag kunde trimma Tintin! Så han kom hit vi fikade innan jag började!
Så det blev inget krattade i dag! Men jag har tvättat hundfiltar igen!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 april 2016 22:19

Vaknade till klarblå himmel! Fast det är inte så varmt på morgonen! Framåt dagen kunde man sitta ute och sola!?
Jag har krattat ute i 1 1/2 timme och det räckte! Men visst känner man sig glad när det blir så fint! Synd bara att inte kroppen vill som jag?
Annars har det inte hänt så mycket! Hoppas eran dag också varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 april 2016 09:34

Blev precis klar med alla djuren innan Camilla med familj kom! De skulle byta till sommardäck på Volvon!
Strax efter kom syster yster och Sören! Då blev det gofika!
När de hade åkt började vi med maten! Efter maten kardade vi Beethoven! Han fäller som bara den nu! Skönt att få bort en halv kasse med päls!
Kvällen har varit lugn! Tänk att jag inte kan få någon hjälp att ta kort på valparna och några vuxna! Är ju lite svårt att fixa det själv??
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 9 april 2016 21:45

Mina prydnads saker, cockrarna har varit utspridda över hela huset! Men nu har jag fixat så alla är "tillsammans"?

Hoppas man får tag i flera stycken!
I dag har jag varit ute och krattat lite, det blev ca 1 timme! Men det var ingen värme ute!
Har trimmat Spicy i dag! Så kul att få träffa henne!
Snart händer det saker här på Ekhagen??Ska bli riktigt skönt!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 8 april 2016 21:36

Undrar när det ska bli fint väder så man kan fortsätta ute i trädgården! Är ju mycket kvar att göra?!
I dag kom Bamse han ska vara här tills den 18/4! Han är så snäll, man märker inte att han är här!
I dag har Lobo haft "växtvärk" igen! Tycker så synd om honom!
Vi var in till Camilla en sväng i kväll! Det blev pizza där! Sedan när vi var påväg hem! Ringde Danne och frågade om vi kunde hämta Kevin och hans kompis vid Jula! Vi var vid Saab då så det var bara att vända igen! Det blev lite sent innan vi var hemma!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 8 april 2016 09:51

Ena stunden är det sol i nästa stund vräker regnet ner! Så det blev inget att jobba i trädgården i dag heller! Och det har blåst så linorna på tältet släppt!
Men som sagt det finns massor att göra inne! Om man vill!?
Lobo är ett litet moster på morgonen! När vi varit ute och gjort det vi ska så brukar han få vara i köket! Under tiden jag rastar och städar hos de andra! Och då passar han på att sno saker från bänkarna! Hinner aldrig med att se när han gör det!?
Hoppas ni haft en bra dag! Trotts det ombytlig vädret!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 7 april 2016 14:55

I dag är det skitväder igen! Så det blir att göra lite sysslor inne!?
Jag har torkat alla fönster brädena I stora rummet! Och plockat bort massor av träd som jag slängt! Det är alltid många som går åt över vintern!?
Sedan har jag gosat med valparna de är bara för söta nu! Imorgon är de 7 veckor redan! Tänk vad tiden går fort! Snart ska de flytta till egna hem!
Annars har det inte blivit så mycket gjort! Men dagen bara rusar iväg!
Hoppas eran dag varit bra!
Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards