Alla inlägg under juli 2016

Av Inger Ivebrand - 14 juli 2016 21:00

Trodde jag skulle hinna till skogen men det gjorde jag inte! Fattar inte hur fort dagarna går!
Jag har trimmat Bamse i dag så nu har han sommarfrisyr!?
Sedan har jag tvättat lite hundfiltar igen! Det är ett evigt tvättande!
I dag är Kaffes valpar 1 vecka gamla! Har uppdaterat bloggen!

Och Tovas valpar är 7 veckor bara 1 vecka kvar! Kommer att bli tomt när de åker! Men tur jag har de andra!

Går inte att ta bilder de är ju inte stilla så länge! Får ta bättre nästa vecka!? ?När jag får lite hjälp och de är nytrimmade och badade!
Blev allt lite jobb vid spisen igen!?
Ni ska ha en skön kväll!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 13 juli 2016 23:05

När jag var klar med alla hundarna kom jag iväg!
Skogen är ju så rogivande! Jag hittade inte en ända svamp det är för torrt! Behövs mer regn! Men blåbär fanns det hur mycket som helst!

Och stora var de också! Tyvärr kunde jag inte vara så länge måste hem till Kaffes valpar! Får bli någon mer dag som jag går till skogen!
Gjorde falukorvgratäng i dag det var riktigt gott tyckte Jessica! Godare en köttfärspajen?

Annars har det inte hänt så mycket! Måste ta tag i Alladin och putsa på honom! Sedan ska alla valparna trimmas och badas på lördag eller söndag kväll! För på måndag kommer Åsa! Och jag vill att de ska vara i ordning då!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 12 juli 2016 22:57

I dag har det regnat till och från hela dagen! Så det blev ingen skog I dag heller!
Så nu är alla golv så skitiga igen! För att inte tala om hundarna!
Dagarna bara rullar på! Jag har inte gjort så mycket mer en det gamla vanliga! Tog lite kort på Mini igår! Hon är bra söt den lilla kattungen!

De bor i växthuset nu?
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 juli 2016 22:41

Vart tar veckorna vägen?? Det går för fort tycker jag!
Skulle gått till skogen men det kom flera regnskurar hela tiden! Så jag var hemma och fixade lite mat!
Gjorde hallon mousse och den blev god ska ni veta! Lite syrlig! (måste ju hitta på något med alla hallonen)

I dag blev det grillat kött med sallad och potatissallad! Med flera olika såser!
Sedan har jag tagit kort på Kaffes valpar och uppdaterat hennes blogg! De ökar väldigt bra i vikt!

Toffie stannar hos oss! Ska bli så kul med en lite valp igen!
Många bloggar att uppdatera varje dah??
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 juli 2016 22:34

Förstår inte varför man ska vara så trött, jo eller det gör jag! Sover ju inte hela natten! Vaknar och kollar Kaffe och valparna hela tiden!
I dag har Titti och Kennet varit ute! Jag har trimmat Kevin tycker nog det blev bra! Titti kammade igenom Noggers päls! Vi kollade på Alladin också! Jag ska trimma honom i veckan!
Dagarna bara rullar på tycker man inte hinner så mycket!
Jag gjorde stekt fläsk och löksås! Vi åt med sallad och de andra med potatis! Jessica berömde min sås hela tiden! Kul!
När kvällen kommer så däckar man utan några problem!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 10 juli 2016 20:59

Trött, Tröttare, Tröttast så känner jag mig nu! Men natten har varit rätt lugn! Fast man vaknar ju så fort de rör sig! Kaffe är duktig mamma iaf!
Annars har vi inte gjort så mycket!Slappat hela dagen!
Och på kvällen blev vi bjudna till Danne och Jessica på grillat! Det var gott men man var bara så trött!
Hoppas er dag var bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 8 juli 2016 22:41

Jag fick rätt igen att hon skulle få i natt! Tyvärr blev det inte så många trotts att hon var så tjock!

Hon var su duktig Kaffe sa inte ett knäpp när den stora röda tiken som var först kom! Sedan kom en brun tik och sist en liver/roan hane! Men de var stora! Och så fina!

Nu blev plötsligt Tovas valpar så stora! ?

Till frukost blev det kesobröd och proteindrink! Lunch var en bit kålpudding och stark paprika!
Till middag åt vi kåldolmar och en super god broccoligratäng!

Lika mycket hallon plockar jag varje dag! Har fryst in flera burkar nu! Bara att plocka lika många imorgon! Det kommer att bli mycket björnbär också!?

Nu säger vi god natt med en söt bild på tiken som ska stanna hos oss! (Bara att hålla tummarna att allting går bra)
Kram!

Av Inger Ivebrand - 8 juli 2016 00:40

Vaknade av att Kaffe hoppade upp och låg vid miTT huvud! Hon verkade lite orolig! Sedan började hon bädda i bädden flera gånger!

Så visst är det något på gång!?
Blev en fröknäcke till frukost med mögelbrieost!

Vad jag tycker den här väntan är jobbig! Började förbereda middagen redan på förmiddagen! För man vet ju aldrig riktigt när det startar!

Medan vi väntar bakade jag blåbärs cheescake och de blev god kan ni tro!
Skönt att jag hann natta alla mina hundar också! Blir lite lugnare då! Slipper jag känna mig stressad också!
Så nu är det bara att se tiden an!
Ha det så gott!
kram!

Ovido - Quiz & Flashcards