Alla inlägg under augusti 2016

Av Inger Ivebrand - 22 augusti 2016 22:22

I dag har Gunilla och jag varit i skogen! Vi var först uppe i hagen där vi brukar plocka kassvis med kantareller! Och jag hittade bara en ända! Tur att Gunilla hade hittat några innan! Tack för att jag fick hälften av dem! Det var super gott med smörstekta kantareller! Vi plockade iaf lite lingon! Så vi var ute i 2 timmar!
Sedan fortsatte Vi och städade i källaren lastade ett lass med skräp! Nu börjar det verkligen likna något?
Men vad trött man blir känner mig helt slut! Har så sabla ont ryggen! Men försöker undvika tabletterna!
Hoppas eran söndag varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 21 augusti 2016 09:24

I dag har solen varit framme flera gånger! Även om jag inte har sol i sinnet just nu! Käner mig lite nere, deppig! Det är inte som det brukar?
Lasse har hållit på och kratta ut allt gruset vid den nya trappen! Undrar vad man nu ska ha landen?? Måste försöka och planera hur jag ska ha det!
I kväll när jag skulle ta in hundarna så kom inte Tova och Lexie! De hade grävt sig in till Beethoven! Han var jätte lycklig!?
Kicki med familj kom och hälsade på även Jessica!
Hoppas allt känns lite bättre imorgon!
Ha det så gott och var rädd om varandra och de vänner ni har!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 21 augusti 2016 09:15

Tagit det lite lugnt efter gårdan! Man blir rätt slut i kroppen när man ska torka skåp!
Fast man har ju fullt upp ändå! Vi tvättade flera maskiner tvätt! Som bara blivit dammiga när snickaren hållit på! Finns fortfarande kvar mer att tvätta! Ska bli så skönt när man är klar!
Valparna trivs i valpboxen! Och baby gymmet var en bra investering! De tycker det är jätte kul!
Hoppas eran fredan varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 19 augusti 2016 21:30

I dag har det varit väldigt ombytligt väder! Ena stunden ösregn och nästa solsken! Kan visst inte riktigt bestämma sig!
I dag har valparna flyttat ner till valpboxen! Så nu kanske man kan få sova om nätterna! Ingen Kaffe uppe vid huvudet!?
Så det var till att skura boxen nere först! Sedan dammsuga och plocka undan allt uppe! Torkade av golven också!
Vi har tvättat flera maskines med tvätt också! Men fortfarande lite kvar att fixa!
Hoppas eran dag varit trevlig!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 18 augusti 2016 22:04

Hoppas nu att svampen börjar växa! Så man kan plocka lite sedan! Visserligen så har jag kvar i frysen! Men det är ju lite "sport" över att få leta!
I dag har vvsaren varit här igen! Snart är det klart där nere! Vi har städat och torkat ur skåp nere i tvättstugan! Jag har vikt ihop all tvätten och lagt in i garderoben! Men nu är det mycket som ska tvättas om! För de har blivit så dammiga sedan snickaren höll på där nere!
Jag har även gjort lite mat och godis! Hela förmiddagen höll jag på! Tycker att det blev riktigt gott måste jag säga!

Bakade även nytt kesobröd! Tycker det brödet är väldigt gott! Med lite ost på eller salami korv!
Så nu börjar man bli riktigt trött! Ska bli skönt att få lägga sig och vila ryggen!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 16 augusti 2016 22:31

Visst är det skönt att ha något att göra! Men ibland skulle det var kul att få åka iväg och bara rå sig själv! Jag har ju alltid velat åka till någon krydl trädgård! Kanske nästa år!?
I dag körde Lasse och jag in Kevin till hans kurs! Sedan hämtade vi honom och åkte och handlade på signalen! Glömde ändå vissa saker!
Har gjort min favorit glass igen den är ju bara för god!

Lobo har en egen stil när han äter ben!?

Här är det snart färdigt i källaren!??
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Av Inger Ivebrand - 16 augusti 2016 07:50

Här rullar det på både i källaren och på andra ställen! Ska bli så skönt när det är klart så vi kan börja rensa i källaren! Längtar dit! ?
Jag har badat och trimmat valparna i dag! Det tyckte de inget vidare om!?

Men på eftermiddagen fick de leka i baby gymmet det tyckte de var kul! Tog massor av kort på dem! Var så skoj att sitta och titta när de busade!

Tänkte jag skulle fixat lite fröknäcke men så blev det inte!
Men det blir ju flera dagar eller hur?? Kan vara skönt att ta det lite lugnt ibland också! Fast jag vet inte om man kan kalla det för det är ju en hel del på morgonen som ska göras!
I dag kom de med cement så nu har snickarn fixat trappen! Kommer att bli toppen med en källare ingång!?
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 14 augusti 2016 22:48

På förmiddagen regnade det ordentligt! Men måste säga att det torkar upp fort! Marken törstar väl efter vatten!
Vi åkte en sväng tull stan skulle kolla efter en sak på Lidl! Men de var slut!
När vi nästan hade kommit ända ner till vårdsbergsrondellen stannade bilen gick inte att få igång den! Moses kom och hämtade mig behövde ju göra en sak! Lasse fick sitta och vänta till Danne kom och bogserade honom! De tog upp mig i Askeby! Där ser man det kan hända när man minst anar det? Tack för hjälpen!
Igår köpte vi en glassmaskin! Så nu ska jag göra egen glass! Ska bli så gott!?

I dag har två avkommor efter Steven (kennel Brocklyns) varit på utställning! Bägge fick excellent och tiken fick Ck! Stort grattis till Yvonne Lindstrand!

Jag har jobbat med Nogger päls i dag! Han har så mycket päls! Men han är så snäll att hålla på med står helt stilla?!

Härliga hundar vi har! Skulle inte klara mig utan dem! Fast visst kan man bli trött på dem ibland!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramar!

Ovido - Quiz & Flashcards