Alla inlägg under oktober 2016

Av Inger Ivebrand - 22 oktober 2016 19:54

Vad deppig man blir av vädret! Det har regnat nästan hela dagen! Lobo var ute en sväng och när jag skulle ta in honom kom det i en svart hund? Det blir till att bada alla snart när det blir bättre väder!
Bamse har åkt hem i dag! Får vi se när han kommer nästa gång!
Camilla och Dennis kom ut imorse! De har lagt på vinterdäck på.bilen Adrian var med ut ingen Zack eller Rasmus!
Danne är här och kollar hockey med Lasse! Jag har letat kantbitar på mitt pussel! Men det är svårt att hitta alla!
Ska se om jag har ork och lust att ta kort imorgon!
Hoppas eran dag har varit bra!
Kram!

Av Inger Ivebrand - 22 oktober 2016 12:27

Fy för detta regnande! Man hinner ju bara städa klart så är det lika skitigt igen! Inte kul!
Så dagarna blir lite tråkiga!
Och hundarna behöver snart ett bad igen?
Valparna växer Tjörlies är 3 veckor i dag! Och Bodil är 2 veckor väntar på att de ska öppna ögonen! Blev inga kort i dag får försöka ta i helgen!
Danny var här uppe och kollade hockey med Lasse! Lhc vann i kväll!
Hoppas ni haft en bra dag!
kram!

Av Inger Ivebrand - 21 oktober 2016 08:44

Jag håller på att bli förkyld nyser och ont i halsen! Inte kul! Men det är bara att tack och ta imorgon! ?
Fy för regn det här kunde kommit i somras istället! Då kanske det hade blivit lite svamp?! Men som sagt tur man har i frysen!
Har fixat med alla blommorna i rummet! De har även fått vatten!
Har några fina kort på Kaffe och Alladins son Matthis!

Så lik sin pappa!
Vi var bjudna på mat i kväll hos grannen! Det blev hasselbackspotatis, fläskfilé och två olika såser sallad också! Tack det var gott!
Hoppas eran dag varit bra i regnet!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 20 oktober 2016 08:52

Jag vet ju att så här är det att vara uppfödare! Men jag hade fäst mig så mycket vid lilla killen! ??
Men alla andra valparna mår jätte bra! Tjörlies fick prova på lite mat igår och de åt upp nästan allt! Bodils växer så det knakar! Ska bli kul och se om han blir ljus liver/roan stora killen!
Jessica och jag har varit borta hos Mats i dag! Tycker det går jätte bra!
Annars har det inte hänt så mycket! Det är jobbigt nu när det blir så slitigt inne! Syns inte att jag stor städat? Men det blir väl bättre vart efter väder får vi hoppas!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 18 oktober 2016 19:37

Tänk vad ledsen man blir! Man försöker och försöker men ändå så går det inte! Men jag trodde nog att lilla killen skulle klara sig! Han hade gått upp från 100-240 gram och har varit jätte pigg hela tiden! Jag har kämpat och lagt till honom först varje timme sedan varannan! Både dag och natt! Men så såg jag igår kväll att han började tackla av! Så imorse hade han somnat in! Jag vet igentligen ska man väl låta naturen ha sin gång men jag vill gärna göra allt som står i min makt! Men det här är ju lite av en uppfödares baksida! Men jag vet att jag gjort vad jag kunde!

R.I.P du lilla killen??
Jag ställde mig och gjorde en lchf ostkaka tills Nettan kom! Parningen gick bra i dag också! Så nu får vi hålla tummarna för att det blir valpar!
Annars har den här dagen gått väldigt sakta! Vet att livet går ju vidare och vi har ju många fina valpar att glädja oss åt!???Men just nu känns det jobbigt!
Hoppas eran dag varit bättre en min! Skulle behöva hända något roligt?!
Ha det så gott! Kram!

Av Inger Ivebrand - 17 oktober 2016 22:29

Känns lite jobbigt när man vet vad som kommer att hända! Inte roligt!
Lasse har varit till stan och handlat hundmat! Så nu har vi så det räcker ett tag!
Har tvättat en maskin i dag med hund filtar igen! Det går ju åt nu när det regnat igen! Som tur är så höll det inte på så länge!
Jessica och Danne kom upp en sväng efter jobbet! Så det blev en kopp kaffe!
Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 17 oktober 2016 08:21

I dag kommer en tik på date med Alladin! Och parningen gick bra! Så nu är det bara att hålla tummarna att det blir små valpar om 9 veckor!
Sedan hände det saker som man inte vill ska hända! Men det gick ju bra som tur var!
Tog gulliga kort på Bodils valpar i natt!

När hundarna fick mat så ville inte Lexie äta! Och det är verkligen konstigt för hon är ett riktigt matvrak! Så jag började kolla i munnen! Då hade hon en pinne som satt långt bak mellan tänderna i nedre gommen! Men som tur var fick jag bort den! Så efter det så åt hon!

Har pratat med vetrinären!
Så det har varit en händelserik dag! Både på ont och gott!
Får se om man kan somna! Hoppas eran dag varit bra!
kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 16 oktober 2016 10:31

Lasse ska vara inne i Skäggetorp klockan 9! För att köra Andreas och barnen till hans sommarföräldrar (som han var hos när han var liten) för att hälsa på! De var inte hemma förens sena eftermiddagen!
Jessica var uppe hos mig och fikade! Så då hade jag ju någon att prata med?
Har trimmat klart Alladin i dag och badat honom och Steven! Så de är fina tills imorgon!?
Varje dag har man fullt upp om man vill! Jag fixade klart annonsen också! Det är jobb med det också!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards