Alla inlägg under februari 2016

Av Inger Ivebrand - 13 februari 2016 21:13

I dag har en valp åkt! Det märks med en gång när någon försvinner!
Lasse har varit in och hämta hundmat och pellets i dag igen! Så då har vi lastat in det!
Jag gick och la mig och vilade ett tag! Och det gör jag inte i första taget! Men jag känner mig inte bra!
Spännande dag imorgon!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 11 februari 2016 20:57

Du har jag fixat uppe på övervåningen till Lexie! Kokat alla vertygen så de är klara! Plockat fram vågen! Så nu är vi laddade!??
Men Lexie visar inga tecken ännu! Sist gick hon 65 dygn! För min egen del är det bra om hon håller sig till söndag eftermiddag! För helgen är rätt fullbokad! Valpköpare, parning (Steven får en date) och så kommer den vita.....! Så det är mycket som händer!
Så man kan ju bli trött för mindre???
Hoppas eran dag varit bra! Det har varit lugnt i dag! Skulle önska det inte var så skitig ute!
Längtar tills jag kan duscha och gå till sängs ???
Kramizzar!!

Av Inger Ivebrand - 10 februari 2016 21:25

Har varit in till stan och handlat lite hundmat till Beethoven och ??? Ska bli så spännande!
Vi var en sväng till Titta i dag också! Tack för kaffet det var gott! Synd bara att man hade så ont i huvudet!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 10 februari 2016 09:05

I dag har vi varit och besiktigat alla valparna! De fick allihop en OK stämpel! Han tyckte de var väldigt fina, glad och framåt!
Känns så skönt!
Men fy vad skitig hundarna blir och man får ju inte göra annat en skura! Vad trött man blir på vädret! Mina hundar som var nybadade och nytrimmade!?Men får säga som jag brukar man har ju iaf bytt skit!??
Vi var en snabbis hos Kicki och tog en kopp kaffe! Sedan direkt hem med valparna!
De var så duktiga inte gjorde de något eller sa något när vi åkte bilen! Tycker de är en toppen kull!?
Vännen försök och lägga det på hyllan! Så får du plocka fram det vid ett bra tillfälle! Det är konstigt med hundfolk att de ska prata så mycket skit! Och gärna sänka andra för att de tror deras eget är mycket bättre! Hjälp varandra i stället och säg något positivt om deras hundar! Eller är ni så egotrippad! Ser ni bara erat eget! Alla hundar, valpar har ju något fint! Hjälp varandra, byt erfarenheter och kom gärna med råd! Vi blir ju aldrig full lärda!?
Nej hoppas eran tisdag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 9 februari 2016 21:59

I dag har det inte hänt så mycket! Jag har badat alla valparna för de ska till veterinären i morgon!
Lasse var och hämtade pellets som vi har lastat in! Fattar inte att man får så ont i armarna!
Kommer att bli lite tråkigt när valparna åker! Men det kommer ju snart nya!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 7 februari 2016 22:20

Har städat inne hos hundarna! Dammat och torkat golven! Hinner lagom torka så kommer hundarna in och då blir det massor av tass avtryck igen! Vilket otacksamt jobb!

Jag tänker para Love Cox's I Hear A Symphony "Tova" med Wiggedalens The Arragon "Alladin" när hon börjar löpa! Tova har A höfter, ögon Ua och Excellent! Alladin har B höfter, ögon Ua, Excellent och heriditärt Pra-prcd och Fn! Färger kan bli flera olika brokiga!
Men nu går vi ju i väntans tider! Lexie kan ju få när som helst! Ska bli så spännande!
??
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 6 februari 2016 22:20

Klockan ringde klockan 05.00 I morse! Då var det segt att gå upp! Hundarna trodde väl inte jag var klok som gav dem mat så tidigt!
Vi åkte härifrån vid 06.30 så vi var bland de första!
Först in var Titta med Kevin han fick HP och blev sedan BIM i vaklass2! Därefter var det Nogger och jag! Han gick jätte bra först men sedan sprang den efter mig rätt nära! Och då blev han lite skraj och kröp ihop med baken! Och då tog han inte ut steget som han skulle! Han fick verry good men hade han gått som innan hade han fått excellent sa domaren!

Nogger var lite frusen också!
Stort TACK till Stina Frankesjö som visade Alladin åt mig! (Han ville bara hoppa på mig)
Alladin fick excellent och blev 2.a ukl! Det gjorde ni bra!

Tack till er alla som orkade och säga hej! Så finns det ju de som inte orkar säga varken bu eller bä! Och de som snackar skit! Men vi slår dövörat till och kör vårat race!
Tack till Titta och Kenneth för en under bar dag! Grattis igen!
Kramizzar till alla som vill ha!

Av Inger Ivebrand - 6 februari 2016 15:49

Efter alla bestyr var det dags att börja bada Alladin! Och sedan föna och pyttsa på honom! Sedan var de Noggers tur! Så det var skönt när bägge var klara!
Och det har varit fyset ute det är ju toppen! Då blir de inte skitiga!
Camilla kom vid fem tiden hon ska passa hundarna imorgon! Med hjälp av Lasse!
Kom i säng vid 23.00 och ska upp 05.00 imorgon!
Ni ska ha det!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards