Alla inlägg under juni 2016

Av Inger Ivebrand - 21 juni 2016 13:08

Förra veckan var riktigt jäkt! Känner mig fortfarand väldigt trött! Men det går väl över hoppas jag!
Så i dag har jag bara gjort allt det vanliga som måste göras! Valparna växer så det knakar! Snart ska de få flytta ner till ännu större! För Kaffe måste ju få flytta upp till oss!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 21 juni 2016 13:04

I dag var det bara att kliva upp kl..05.00! Men känner sig ju inte så pigg då precis! Sedan tror ju hundarna man är galen när de får mat så tidigt!
Westerner Seven Seas Symphony "Steven" fick VG i dag! Men en väldigt fin kritik trotts allt! Och för mig är han samma goa , fina och glada kille! Det var många som tyckte han blivit så fin i pälsen! Får ta nya tag nästa gång!

Tack Titti och Kennet för en härlig dag! Titti ställde även Kevin som fick VG men vi var ju inte ensamma om det?!
Tack för en trevlig stund, det var väldigt gott med plankstek! Och så glass efter det??
Väl hemma var det bara att hoppa i hundkläderna? och mata alla hundarna!
Tror nog man somnar ovaggad I kväll!
Hoppas ni haft en bra dag!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 20 juni 2016 11:57

Det var bara att hoppa ur sängen och sätta fart! För vid tio kom de från Stockholm som ska ha Lemon! Och vid lunch kom ett ung par från Stockholm som ska ha Muffen! Fram på eftermiddagen kom de som ska ha Loranga! Så nu är alla valparna tingade!
Och själv ska jag behålla Tua och sätta ut henne på foder hos Gerd och Tommy! Det blir jätte bra!
Jag gick upp och la mig en stund hos Tova och vet ni jag somnade med en gång! Brukar aldrig somna så där! Måste ha varit trött?
Vid halv tio badade jag Steven och fönade honom! Lite fin puts blev det också! Var klar vid elva och då hoppade jag i säng!
Hoppas man får sova nu och slippa vakna varje timme!?
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 19 juni 2016 20:29

Vi hade fortfarande inget vatten!Det har varit bort sedan igår kväll! Hoppas de får ordning på det!
Viktors husse och matte ringde de skulle komma och titta på valparna och välja hane! Det blev Skott som ska flytta till Norrköping! Sedan skulle några komma förbi när de åkte till Danmark! (men de dök inte upp eller hörde av sig)!
Så jag mail till några som stod i kö! Och Mikaela och Danne svarade att de kommer till lunch imorgon! ?
Så bestämmer sig de som kommer imorgon så har jag ingen valp kvar!
Har putsat lite på Steven igen! Han måste ju bli fin!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 17 juni 2016 08:36

Efter att vi var klara med alla djuren så blev det lite fix inne! Dammsuga och torka golv!
Vid tolv kom en dam och hennes dotter de har nu tingat Petunia!
Valparna har fått mat för första gången och vad de åt! Tyckte det var jätte gott!

Framåt kvällen kom Gerd och Tommy! Vi tyckte samma tik bägge två! Så lilla Tuva kommer att bli foderhund hos dem! Det kommer nog att bli jätte bra!
När de var här så försvann vattnet! Tänk vad beroende man är av vatten?! Hoppas det kommit igång till imorgonbitti! Annars blir det inget kaffe?
Hoppas eran dag varit bra! Här har det regnat hela dagen! (men det behövdes)!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 16 juni 2016 07:57

När jag var klar med alla hundarna började jag städa på övervåningen! Tog ner gardinerna och tvättade dem! Hängde sedan upp dem blöta (det luktar så gott då)! Dammsög ur sängarna bytte lakan! Dammsög överallt och dammade sedan torkat alla golven! Så nu är det fint!

Valparna har nu flyttat till större! Snart ska de få smaka mat också! De växer så det knakar!

Lasse köpte hem jordgubbar i dag! Zack åt tre gånger han tyckte det var gott! Jag älskar också "gubbar"!
Tog ett kort på min fina lupiner som är röda!

Har inte sett många med den färgen!
Jag har badat tre hundar också och trimmat Tova! Så hon är fin när valpköpare kommer?!
Det ska bli skönt att få krypa ner!
Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 16 juni 2016 07:46

I dag har det varit skönt väder! Men man hinner inte vara ute så mycket! Har fullt upp med att fixa inne!
I dag gjorde jag köttpaj tyckte inte den blev lika bra som sist! Men den gick att äta iaf!
Bara tyckte om den även Jessica!
Imorgon måste valparna få flytta till större! Det börjar bli trångt i den andra! ?
I kväll kom Kicki med familj hon hade bakat en kaka till mig! Den var jätte god!
Förstår inte man somnar ovaggad varje kväll! ?
Hoppas eran dag varit bra!
Zack vattnar blommor varje kväll!

Kramizzar!

Av Inger Ivebrand - 15 juni 2016 15:05

Har fixat lite inne! Det är konstigt finns alltid något att göra!
Vad många valpköpare som ringer, mailat! Tänk om man haft minst 7 valpar till! Mina har varit bokade sedan de var 1 vecka! Finns de som bjuder mer bara de får en valp! Många som står på kö, ifall någon backar! Var nog länge sedan alla var bokade så tidigt! Orange är många som vill ha och hanar! Jag har inte valpar till alla!
De börjar bli så söta nu när de knatar omkring lite! Väldigt tysta valpar så Tova har väl gått om mat!
Hoppas eran dag varit bra!
Kramizzar!

Ovido - Quiz & Flashcards